Poštovane pčelarke i pčelari,
Temeljem Uredbe EU br. 1366. i Pravilnika o držanju pčela i katastru pčelinje paše, Upravni odbor Hrvatskog pčelarskog saveza na sjednici održanoj 28. 09. 2017. godine donio je ODLUKU o provedbi ažuriranja Evidencije pčelara i pčelinjaka (EPP) za 2018. godinu.
Ovim obrazloženjem dajemo naglasak na radnje koje treba poštovati prilikom ažuriranja Evidencije pčelara i pčelinjaka.
Temeljem odluke Upravnog odbora HPS-a prikupljanje podataka za ažuriranje Evidencije pčelara i pčelinjaka (godišnje dojave broja pčelinjih zajednica, prilog 3) vrši se u jesenskom razdoblju od 10. listopada do zaključno 20. studenog 2017. godine. Svaka godišnja dojava (prilog 3) ili upis u Evidenciju (prilog 2) mora biti potpisana od strane pčelara, te upisan datum (važeći datum je isključivo u 2017. godini), navedeni dokumenti ostaju u arhivi udruge, a služe za ažuriranje EPP-a za 2018. godinu. Kopiju priloga 2. ili priloga 3. treba imati i sam pčelar za slučaj eventualnih kontrola ili spora. Za točnost podatka navedenih u obrascu Godišnje dojave broja pčelinih zajednica odgovoran je sam pčelar, istinitost podataka jamči svojim potpisom. Molimo pčelare da u obrasce upisuju trenutno stanje broja pčelinjih zajednica na svojim pčelinjacima (uzimljene pčelinje zajednice). Članovi Hrvatskog pčelarskog saveza u časopisu Hrvatska pčela br. 11 primit će obrasce godišnje dojave broja pčelinjih zajednica.
Prilikom predaje godišnjih dojava svaki pčelar dužan je platiti 2,5 kn/košnici povjereniku za ažuriranje Evidencije pčelara i pčelinjaka.
Ažuriranjem Evidencije pčelara i pčelinjaka temeljem predanih godišnjih dojava u 2018. godini pčelar ostvaruje pravo na subvencije u pčelarstvu (državne i lokalne), potvrde za registraciju pčelarskih vozila, te sva ostala prava koja proizlaze temeljem broja pčelinjih zajednica iz Evidencije pčelara i pčelinjaka u tekućoj godini.